Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Al Tedone le delegazioni provenienti da Turchia e Lituania previste nell’ambito del progetto Erasmus+ KA210-Sch MEUS

Ai nastri di partenza il progetto ERASMUS+ KA210-Sch, MEUS o Me(il)leur(h)ope: from ME to US better together

Tale progetto vede la Dirigente Scolastica del Liceo Tedone, prof.ssa Domenica Loiudice, coordinare un partenariato su piccola scala con un Liceo turco di Ankara e un Liceo lituano di Sirvintu. MEUS, raccontano le prof.sse Rosanna Pellegrini e Annamaria Ursi, autrici del progetto con il prof. Mustafa Azdural e il team Erasmus lituano, intende sviluppare un kit informativo e un pacchetto di azioni che, partendo dall’esperienza del service learning, accresca la consapevolezza del volontariato nell’educazione formale attraverso lo scambio di buone pratiche e il ricorso ad una progettualità innovativa, basata sull’osservazione del ruolo e dell’impegno della scuola verso la comunità. Il valore aggiunto del progetto, finalizzato alla formazione di giovani responsabili, creativi ed energici con posizioni civili attive, una salda identità europea e una maggiore apertura alla diversità sociale e culturale, è nella sua confluenza nei PCTO e nella collaborazione con Associazioni di volontariato, impegnate nel sociale, come la cooperativa Oasi2. Le classi 3^B e 3^E, guidate dai docenti tutor, prof. Roberto Santoruvo e prof.ssa Bianca Roselli, accoglieranno domani le studentesse e gli studenti lituani e turchi per l’avvio delle attività cooperative. I gruppi lavoreranno secondo il metodo educativo esperienziale del service learning, partendo dall’analisi dei bisogni e dallo sviluppo di azioni di volontariato, effettuando mobilità transnazionali sino al 30 aprile 2025 e concludendo le attività di project management con rapporto finale a giugno 2025.